Keresed a kiutat a maximalizmus csapdájából?

Szerző: | INTROVERTÁLT ÖNISMERET

Az extrovertált világban a boldogulásunkat hátráltathatja, ha túlzottan a tökéletességre törekszünk. Ez depresszióssá, frusztrálttá, aggódóvá vagy éppen dühössé tehet minket.

Különösen igaz ez akkor, ha folyamatosan kritizáljuk magunkat, mert úgy érezzük, nem végzünk elég jó munkát annak ellenére, hogy annyi időt és energiát szántunk a feladatra.

 

A perfekcionista …

 

1. Krónikusan halogat.

 

2. Nehézséget okoz neki egy feladat befejezése vagy éppen túl könnyen feladja.

 

3. Túlzottan óvatos és alapos a feladatok elvégzésekor (pl. 3 órát tölt egy feladattal, amit mások 20 perc alatt elvégeznek).

 

4. Túlzottan ellenőriz dolgokat (pl. 30 percet tölt egy rövid, főnökének szánt e-mail átnézésével a helyesírási hibák elkerülése miatt).

 

5. Folyamatosan fejleszteni próbálja a dolgokat azáltal, hogy újra elvégzi azokat (pl. többször átír egy jelentést, hogy „tökélesítse” azt).

 

6. Kis dolgokon tépelődik (pl. melyik filmet kölcsönözze ki).

 

7. Komplikált ’Teendők’ listákat készít (pl. felkelés időpontja, fogmosás, zuhanyozás stb.).

 

8. Igyekszik elkerülni az új dolgok kipróbálását és így a hibázás lehetőségét.

 

9. Vonakodik segítséget kérni.

 

10. Inkább az eredményre, a végkifejletre fókuszál és nem a folyamatra vagy a cselekvésre magára.

 

11. Szigorúan ítéli meg magát és másokat is.

 

12. Megszállottja a kötelezettségvállalásoknak.

 

13. Elvárja a tökéletességet magától és másoktól is.

 

14. Ok nélkül kitart egy munka vagy feladat mellett, amikor mindenki más már rég feladta.

 

Most gondolatban karikázd be azokat a pontokat, amelyek valamilyen szinten jellemzőek rád.

Megvan?

Túl sok a pipa?

Semmi gond!

 

Az első lépés, hogy felismerd, amikor így viselkedsz, mert akkor tudsz rajta változtatni. Elkezdhetsz egy érzelmileg egészséges egyensúlyt kialakítani magadban, és maximalistából magasan teljesítővé válhatsz.

 

 

Ha arra törekszel, hogy a lehető legjobban csináld azt, amit csinálsz, azonban a perfekcionistákkal ellentétben elfogadod azt a tényt, hogy hibázni és a kockáztatni emberi dolog, a cél eléréséhez vezető úthoz tartozó emberi gyarlóság. 🙂

 

Kíváncsi vagy miként válj maximalistából azaz tökéletességre törekvőből magasan teljesítővé? Íme egy lehetséges megoldás!

 

Szeretnél az elsők között értesülni

a csendesebb, zárkózottabb azaz introvertált

személyiségtípussal kapcsolatos tudásanyagokról?

Csatlakozz a K.Ú.T. közösségéhez!

Kiss Zita

Kiss Zita

Az introvertált útkeresők mentora

Több, mint 20 éves HR-es gyakorlattal rendelkezem, kiemelt szakterületem az egyéni és csoportos fejlesztések, képzések. Cikkeimnek, oktató anyagaimnak célja, hogy introvertált sorstársaimat segítsem önmaguk megértésében, tehetségük kiaknázásában és boldogságuk megalapozásában ebben az extrovertált világban. Bővebben rólam itt olvashatsz.

Summary
Keresed a kiutat a maximalizmus csapdájából?
Article Name
Keresed a kiutat a maximalizmus csapdájából?
Description
Az extrovertált világban a boldogulásunkat hátráltatja, ha túlzottan a tökéletességre törekszünk. Milyen viselkedés jellemző a maximalista emberre?
Author
Publisher Name
kreativutkeresestudatosan.hu
Publisher Logo